dijous, 22 de maig del 2014

ANÀLISI DEL DECRET DE PLURILINGÜÍSME

ANÀLISI DE L’ARTICLE  QUE APAREIX EN (Pàg. 3)
Pense que el principal objectiu que persegueixen els polítics que ens governen amb aquest article és propagandístic. Aprofiten el tiró que té l’anglès dins la nostra societat per a omplir-se la boca dient que amb aquests programes s’aconseguirà un alumnat trilingüe. Però els implanten  improvisant i sense dotar als centres dels mitjans necessaris per portar-los endavant. 
Al mateix temps, dedicant  un percentatge tan baix a l’ensenyament de la llengua valenciana, l’alumnat difícilment arribarà a aprendre la varietat  estàndard i culta de la seua llengua i s’haurà de conformar amb el que aprèn en l’àmbit familiar, molt més castellanitzada. Igual el que volen amb açò és que el valencià vaja perdent-se  poc a poc. No és d’estranyar, doncs el valencià és una llengua que la majoria  dels nostres governants, ni parlen, ni volen parlar ni volen que es parle.

ANÀLISI DE L’ARTICLE 6-5
Pense que si els i les alumnes tenen contacte abans amb una llengua, açò afavorirà el seu aprenentatge. Però per a que açò ocorra , ha d’haver un entorn al voltant de l’alumnat que facilite el seu aprenentatge. És a dir, els recursos humans i materials necessaris, però, sobretot, un context social i cultural que li done continuïtat al que s’ aprenen en l’escola, cosa que en aquest país és difícil que passe, ja que una vegada l’alumne eix del centre, ja perd el contacte amb la llengua anglesa.  Una cosa que ajudaria molt, seria per exemple veure  la televisió amb versió original com passa en altres països on, l’aprenentatge de l’anglès, és molt millor que en el nostre.

ANÀLISI DE L’ARTICLE 6-7
Una mostra més que els governants valencians li donen més importància a la llengua anglesa que a la llengua valenciana. És molt important aprendre anglès, però també ho és aprendre la  llengua pròpia d’un territori, que és la que ens comuniquen una bona part d’ell. A més, pense que introduir una sola assignatura amb anglès, afavorirà l’aprenentatge de vocabulari relacionat amb continguts d’aquesta matèria però no la competència lingüística d’aquesta llengua estrangera.  Caldria treballar-la de manera transversal  relacionant els continguts en diverses àrees. D’aquesta manera s’enriquiria molt més el  vocabulari i s’afavoriria el seu aprenentatge. Ara bé, dotant als centres dels mitjans necessaris per dur endavant els programes. Crec que els governats valencians li donen  importància a l’anglès de manera fictícia. La prova està en que ni es doten els centres dels recursos suficients o que són les assignatures que ells no volen a les que introdueixen l’anglès, com per exemple Educació per a la Ciutadania. Una suggerència, com és tant important l’anglès   i també a la religió, podria ser aquesta àrea la que vehicularen en anglès.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada