ANÀLISI
DE L’ARTICLE QUE APAREIX EN (Pàg. 3)
Pense que el principal objectiu que persegueixen els
polítics que ens governen amb aquest article és propagandístic. Aprofiten el
tiró que té l’anglès dins la nostra societat per a omplir-se la boca dient que
amb aquests programes s’aconseguirà un alumnat trilingüe. Però els
implanten improvisant i sense dotar als
centres dels mitjans necessaris per portar-los endavant.
Al mateix temps, dedicant
un percentatge tan baix a l’ensenyament de la llengua valenciana,
l’alumnat difícilment arribarà a aprendre la varietat estàndard i culta de la seua llengua i
s’haurà de conformar amb el que aprèn en l’àmbit familiar, molt més
castellanitzada. Igual el que volen amb açò és que el valencià vaja perdent-se poc a poc. No és d’estranyar, doncs el
valencià és una llengua que la majoria
dels nostres governants, ni parlen, ni volen parlar ni volen que es
parle.
ANÀLISI DE L’ARTICLE 6-5
Pense que si els i les alumnes tenen contacte abans amb
una llengua, açò afavorirà el seu aprenentatge. Però per a que açò ocorra , ha
d’haver un entorn al voltant de l’alumnat que facilite el seu aprenentatge. És
a dir, els recursos humans i materials necessaris, però, sobretot, un context
social i cultural que li done continuïtat al que s’ aprenen en l’escola, cosa
que en aquest país és difícil que passe, ja que una vegada l’alumne eix del
centre, ja perd el contacte amb la llengua anglesa. Una cosa que ajudaria molt, seria per exemple
veure la televisió amb versió original
com passa en altres països on, l’aprenentatge de l’anglès, és molt millor que
en el nostre.
ANÀLISI DE L’ARTICLE 6-7
Una mostra més que els governants valencians li donen més
importància a la llengua anglesa que a la llengua valenciana. És molt important
aprendre anglès, però també ho és aprendre la
llengua pròpia d’un territori, que és la que ens comuniquen una bona part
d’ell. A més, pense que introduir una sola assignatura amb anglès, afavorirà
l’aprenentatge de vocabulari relacionat amb continguts d’aquesta matèria però
no la competència lingüística d’aquesta llengua estrangera. Caldria treballar-la de manera transversal relacionant els continguts en diverses àrees.
D’aquesta manera s’enriquiria molt més el
vocabulari i s’afavoriria el seu aprenentatge. Ara bé, dotant als
centres dels mitjans necessaris per dur endavant els programes. Crec que els
governats valencians li donen
importància a l’anglès de manera fictícia. La prova està en que ni es
doten els centres dels recursos suficients o que són les assignatures que ells
no volen a les que introdueixen l’anglès, com per exemple Educació per a la
Ciutadania. Una suggerència, com és tant important l’anglès i també a la religió, podria ser aquesta
àrea la que vehicularen en anglès.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada